Veebileht on sinu või sinu firma internetis nähtavaks tegemiseks lihtsaim ja olulisim vahend. Samas peamine põhjus, miks veebileht tegemata jääb, on teadmatus, mida sinna kirjutada ja milliseid sisulehti ehitada.


Üldises plaanis on enamikul veebilehtedel sama struktuur. Edicy kautajate tarbeks oleme pihtahakkamise lävendi kergemaks teinud lisades standardmallidele universaalse algstruktuuri. Lisaks aitavad ettekirjutatud tekstid mõista, mida ja kuhu võiks kirjutada.

Mis on siis see universaalne veebilehe struktuur ja sisu mida pea kõik saidid algul sisaldavad?

Esileht.

Koosneb järgmistest osadest: 
  • Ettevõtte nimi või logo;
  • Pealkiri või loosung (peaks kirjeldama, mida teed või pakud);
  • Lühike lõik teksti, mis kirjeldab ettevõtet või selle tegevusvaldkonda. Mõistlik tekstipikkus võiks olla selline, mis nutitelefoni ekraanile korraga ära mahub;
  • Keskne illustratsioon. Igati mõistlik on esilehel tuua sisse ettevõtte identiteeti kajastav foto. Sobivaid pilte võib leida soodsalt ja lihtsa vaevaga pildikataloogi teenustest nagu iStockPhoto. Vajadusel võib sealt leida koguni ka sobivad kujundid logo tarbeks;
  • Peamenüü linkidega esimese astme alalehtedele ning keelemenüü saidi keelte vahel navigeerimiseks;
  • Jalus või külgriba kontaktandmetega.

Tooted või tehtud tööd.

Kui sul on rohkem kui üks toode (või teenuseäris — tehtud töö), siis on mõistlik teha eraldiseisev toodete või valminud tööde leht. Igal toode või töö peaks ka olema iseseisval leheküljel et kasutajad saaksid jagada sellele otselinke. Tüüpiliseim esitlusvorm igal objektil on nimi, kirjeldus, mõned pildid ja tegutsemakutsuv nupp ostmiseks, jagamiseks või mõneks teiseks soovitavaks tegevuseks.

Kontakt.

Eraldiseisev kontaktileht on mõistlik kuna su ettevõtet Googlest otsides tuleb see tõenäoliselt otselingina välja. Samuti peaks kontaktidest lühem versioon olema iga lehe jaluses. Edicy standardmallidel on jaluse ala jagatud kõikide lehtede vahel. Sisestades jaluse ühel lehel on see automaatselt kõigil lehtedel.

Blogi ja uudised.

Üks olulisemaid asju peale kontaktide, mida kasutajad sinu kohta uurivad, on sinu suhteline aktiivsus või passiivsus. Veebilehed kus midagi ei toimu, võivad vaatajale jätta mulje äri hüljatusest. Passiivselt ettevõttelt koostööd otsima ei hakata.

Lihtsaim moodus selle eelarvamuse vastu võitlemiseks on teha uudiste või blogi jaotus, mida võiks uuendada vähemalt kord kuus. Pikki romaane pole vaja sinna kirjutada. Kliendid tahavad lihtsalt teada, et sa oled elus ja sul läheb hästi. Häid blogipostitusi saab toota ka kergema vaevaga, kui esmapilgul tunduda võib. Näiteks nii, et lingid enda valdkonnaga seotud artiklitele meedias, lisades neile omalt poolt lühikesi kommentaare.

Kõik mis sa saidi ehitamisega pihta hakkamiseks nüüd tegema peaksid, on Edicys registreerumine. Edasi juhendab süsteem sind juba ise selles suunas, et  oma kodulehe minutitega loodud saaksid.

Vastused puuduvad

  • nujah 04. okt

    ups

  • Peeter Paan 15. märts

    väga ilus

  • Jüri Kakarin 15. märts

    Jou

Edicy blogi

Maailm lihtsaima veebiehitaja taga

Räägitakse